Logotävling för Svenska studieförbundets nya namn

04.09.2019 kl. 09:27
NYHET. Svenska studieförbundet planerar nu att byta namn till ett namn som bättre motsvarar dagens verksamhet. Nu söker vi en logo och en grafisk profil för det nya namnet.

Svenska studieförbundet är den gemensamma plattformen för de finlandssvenska förbunden att agera tillsammans. Svenska studieförbundets uppgift är att stöda medlemsförbunden i deras strävanden och att fungerar som förbundens förbund. Organisationen planerar nu att byta namn till ett namn som bättre motsvarar dagens organisation. Nu söker vi en logo och en grafisk profil för det nya namnet: Förbundsarenan.

Arrangör

Arrangör för logotävlingen är Svenska studieförbundet rf.

Tidtabell för tävlingen

Tävlingen är öppen för alla under tiden 2.9-30.9.2019. Namnet på vinnaren och det vinnande bidraget tillkännages i samband med Studieförbundets höstmöte 2019.

Tävlingsbidrag

Det vinnande bidraget blir organisationens nya logo och grafiska profil. Vi vill att vår nya logo och grafiska profil visar att de finlandssvenska förbunden och centralorganisationerna tillsammans är en stark och modig vägvisare för medborgarsamhället i Finland och att organisationen är den gemensamma plattformen för föbunden att agera tillsammans.

Tävlingsregler

Bidragen ska vara digitala och innehålla åtminstone följande:

  • Logoförslag (flera versioner av samma logo går bra, t.ex. stående, liggande och olika färg)

  • Färger (minst en huvudfärg och en tilläggsfärg)

  • Fonter

  • Eventuella andra grafiska element

Om bidraget inte är vektoriserat ska det ha en upplösning om minst 300 dpi vid storlek som motsvarande A3. Element från Svenska studieförbundets befintliga grafiska profil kan återanvändas, men det är inte en förutsättning. Förslaget ska rymmas på ett ark, högst A3.

Inlämnande av tävlingsbidrag

Tävlingsbidraget sänds till e-postadress: kansli@studieforbundet.fi senast 30.9.2019. I mejlet bör följande information om upphovspersonen/personerna ingå: namn, kontaktuppgifter.

Tävlingsarrangören ersätter inte utgifter som orsakas av deltagande i tävlingen.

Val av vinnare och pris

Logotävlingens vinnare väljs av en jury som tillsätts av Svenska studieförbundets styrelse. Juryns beslut kan inte överklagas. Det vinnande bidraget belönas med en prissumma på 1 000 euro.

Användarvillkor för inskickade bidrag

Eventuell fortsatt behandling av det vinnande bidraget överenskommes separat med designern. Förbundet reserverar rätten till inkomna tävlingsbidrag fram tills vinnaren offentliggörs. Svenska studieförbundet får de ekonomiska rättigehterna till det vinnande bidraget, dvs. rätten att använda det fritt i alla relevanta sammanhang samt att förändra det om lämpligt (till exempel byta färg vid behov).

Förfrågningar

Studieförbundets koordinator Julia Hemgård, julia.hemgard@studieforbundet.fi, svarar på eventuella förfrågningar.

Övrigt

Tävlingsarrangören förbehåller sig rätten till ändringar.

89584_t.jpg

Alla ungdomar borde få ha en orsak att åka Svenskfinland runt

INGÅNGEN. Civilsamhället har många betydelser, men den här gången tänkte jag lyfta fram betydelsen av att som ung få möjligheten och en orsak till att åka omkring i Svenskfinland.Läs mera »
02.04.2024 kl. 12:13
89579_t.jpg

Djupdykning som ny ekonomichef

BLOGG. Att vara ansvarig för ekonomin i en växande förening är både spännande och utmanande. Anna Voutilainen skriver i bloggen om hur hon tar AI till hjälp i arbetet. Läs mera »
02.04.2024 kl. 07:55
89498_t.jpg

Nyfiken på erfarenhetsutbyte med en finsk kollega?

NYHET. Vill du knyta kontakter över språkgränserna och bredda ditt nätverk? Eller är du nyfiken på hur arbetet inom en finsk civilsamhällesorganisation ser ut? Då är Förbundsarenans Järjestöhopping-samverkansmodell just för dig!Läs mera »
25.03.2024 kl. 14:04
89329_t.jpg

Arbetsvälmående – nyckeln till en engagerad personal

ARTIKEL Hur mår du på jobbet? Hur mår övriga medarbetar? Och vad är det som påverkar hur ni mår? Här kan du läsa om hur några ledare ser på arbetsvälmående och sin roll i att skapa en fungerande arbetsgemenskap.Läs mera »
11.03.2024 kl. 14:10
89286_t.jpg

Studio Dim utformar kampanjen Framtidsgåvan

ARTIKEL. Studio Dim är en design- och kommunikationsbyrå med en vision om att tillgängliggöra gott digitalt stöd för ideella initiativ. Tillsammans med Förbundsarenan har de utvecklat kampanjen Framtidsgåvan. Tillgänglighet och trovärdighet är avgörande när det gäller att sprida kunskap, menar Henrietta Andersson som tillsammans med Ida Dimic driver Studio Dim.Läs mera »
07.03.2024 kl. 09:39
89244_t.jpg

Att lyfta varandra till framgångar?

BLOGG. Varför är det inte fler organisationer som lyfter varandras verksamheter, initiativ och projekt? Robert Nilsson funderar i bloggen om det handlar om brist på tid eller en oro för att förlora uppmärksamhet för den egna verksamheten.Läs mera »
04.03.2024 kl. 15:39
89199_t.jpg

Civilsamhället, tredje sektorn eller ideell sektor?

INGÅNGEN. Begrepp och ord. Ibland känns det komplicerat och när man lärt sig det senaste dyker det upp nya termer. Nu verkar fler på engelska använda CSO där man tidigare använde NGO.Läs mera »
29.02.2024 kl. 12:29
89198_t.jpg

Hållbar verksamhetskultur

BLOGG. Hur kan vi inom våra organisationer främja ett hållbart arbetssätt, både för våra kollegor och för oss som leder? Och hur ska vi skapa en varm arbetsgemenskap när många arbetar på distans? Det är frågor som Susanne Norrbäck-Råman reflekterat över efter att ha gått kursen Hållbar verksamhetskultur.Läs mera »
29.02.2024 kl. 12:24
89197_t.jpg

Fem frågor till Robert Nilsson om projekt Finansieringskällor

ARTIKEL. Kampanjen Framtidsgåvan, företagssamarbeten och workshops. Det händer mycket inom projekt Finansieringskällor för förbunden. Vi ställde några frågor till projektledare Robert Nilsson om vad vi inte ska missa just nu. Läs mera »
29.02.2024 kl. 12:01