Ungdomsnätverksträff - finansiering i framtiden

14.11.2019 kl. 13.00 – 15.30

Svenska studieförbundet och Allianssi ordnar en träff för personer som arbetar kring ungdomsfrågor på förbundsnivå. Målgruppen är personer som arbetar inom en ungdomsorganisation eller med ungdomsfrågor inom en annan organisation, både inom svenskspråkiga organisationer och på svenska inom en finsk- eller tvåspråkig organisation.

Temat: Finansiering och framtid inom ungdomssektorn

Vi inleder med två korta hälsningar, den ena från Veikkaus då Regina Sippel, ekonomichef för Veikkaus, berättar om hur ändringen av lotterilagen kommer att inverka under de kommande åren. Den andra hälsningen kommer från Undervisnings- och kulturministeriet, om framtidsutsikterna för finansieringen av ungdomsektorn. Efter det diskuterar och samlar vi in idéer och tankar kring finansieringsfrågor i framtiden.

På träffen får vi också höra resultat från en ny kartläggning av ungdomsarbete i Finland 2019. Möjligheter och framtidsvisioner i ungdomssektorn. Hur ser sektorn ut om några år? Jonna Laitinen från Allianssi berättar.

Välkommen med för att nätverka - starkare tillsammans!

Anmäl dig senast den 12.11 via denna länk.

Allianssi-talo
Stinsgatan 1