Förbundens allt-i-allon: GDPR och vad hände sedan?

04.11.2019 kl. 12.00 – 14.15

EU:s dataskyddsreform (GDPR) trädde i kraft i maj 2018. Många förbund arbetade då hårt med att ändra rutinerna kring hantering av personuppgifter. Men vad har det hänt sedan? Hur ser den finländska lagstiftningen ut och var behöver vi i förbundsvärlden bli ännu bättre? Sebastian Gripenberg, verksamhetsledare på FSU och expert på föreningsfrågor, går igenom vad som gäller och påminner om vilka kraven gällande hantering av personuppgifter är.

Förbundens allt-i-allon är en grupp för kanslister, sekreterare och administrativ personal i de finlandssvenska förbunden och centralorganisationerna. Lunchträffen är öppen för alla som är intresserade av temat, oberoende titel eftersom reformen berör mångas arbete. Välkommen med för senaste nytt och för att nätverka!

Anmäl dig senast 28 oktober via denna länk. Om du har frågor får du gärna skicka in dem på förhand till mari.pennanen@studieforbundet.fi

Nätverksträffarna för förbundens allt-i-allon år 2019 ordnas som en kurs i samarbete med SFV:s studiecentral.

Evy Björkman-rummet, SFV-huset G18
Georgsgatan 18