Informatörsfrukost: content marketing

16 April 2020 kl. 08.30–10.45

Vad är content marketing? Hur kan vi kommunikatörer använda innehåll och berättelser för att öka synligheten och stärka varumärket? Marika Mäklin, kommunikationschef på Svenska litteratursällskapet (SLS), berättar om arbetet med podden Vetskap, en produkt som är både kärnverksamhet och innehållsmarknadsföring. SLS marknadsföringschef Agneta Rahikainen delar med sig av erfarenheter kring videoproduktion och presenterar en metod för att arbeta systematiskt med content marketing. Vi diskuterar och delar med oss av erfarenheter.

Välkommen med på informatörsfrukost. Vi hälsar på hos Svenska litteratursällskapet som bjuder på frukost. Anmäl dig senast den 8 april via denna länk.

Informatörsnätverket är en grupp för informatörer, kommunikatörer och marknadsförare i de finlandssvenska förbunden och centralorganisationerna. Välkommen med för senaste nytt och för att nätverka! Informatörsnätverksträffarna ordnas år 2020 som en kurs i samarbete med SFV:s studiecentral.

Svenska litteratursällskapet
Riddaregatan 5