Förbundsarenans höstmöte

23.11.2022 kl. 13.00 – 15.00

Förbundsarenans styrelse sammankallar medlemmarna till höstmöte onsdagen den 23 november 2022 kl. 13.00. Mötet hålls i Evy Björkman-rummet i SFV-huset G18, Georgsgatan 18 i Helsingfors, men det är också möjligt att delta på distans.

På höstmötet behandlas stadgeenliga ärenden (§9) samt godkännande av strategi för åren 2023-2025 och eventuella ansökningar om medlemskap.

Möteshandlingarna sänds per e-post till medlemsorganisationerna en dryg vecka före mötet. Medlemsorganisationerna har rätt att till mötet utse två befullmäktigade representanter som har en röst var. Samverkande medlemmar har yttranderätt men inte rösträtt på föreningens möten. Fullmakter skickas in på förhand till mari.pennanen@forbundsarenan.fi eller tas med till mötet.

Deltagare som vill delta på distans måste anmäla sig senast den 16 november via denna länk. Till dem som deltar på distans kommer en länk och noggrannare information per epost innan mötet. Personer som deltar på plats får också gärna anmäla sig.

Valberedningsutskottet uppmuntrar medlemsorganisationerna att föreslå kandidater till styrelsen och önskar nomineringar senast den 31 oktober via detta formulär. Utskottet gör ett förslag, som skickas till medlemmarna före mötet. Det slutliga valet sker på höstmötet.

Välkomna med på höstmöte!

SFV-huset G18 och på distans via Zoom
Georgsgatan 18