Verksamhetsledarträff: testamenten

13.02.2023 kl. 10.00 – 11.30

Kan finlandssvenska förbund ta emot testamenten? Hur kan förbund bli ihågkomna i testamenten? Förbundsarenans projektledare Robert Nilsson reder ut juridiska frågor och vad förbund behöver tänka på. Vi funderar också på hur förbund kan närma sig frågan och hur man kan formulera verksamheten för att öppna upp för fler att fundera på möjligheten att nämna en organisation i sitt testamente. Vi hör också några exempel på organisationer som genom testamenten fått ta emot pengar. Camilla Sederholm från Natur och Miljö och Matthias Jakobsson från Förbundet Finlands Svenska Synskadade medverkar och delar med sig av sina erfarenheter. Vi kommer även att titta på olika exempel på hur man till exempel på hemsidor kan formulera sig gällande testamenten.

Vi träffas i SFV-huset G18 för att diskutera, men det är också möjligt att lyssna på distans om du inte har möjlighet att delta på plats (anmälda får en Zoom-länk per epost). Efter nätverksträffen kan de som har möjlighet gå tillsammans på lunch. Vi bokar bord på en närbelägen restaurang och informerar alla anmälda närmare.

Anmäl dig senast 6 februari via denna länk.

Välkommen med och nätverka!

Nätverksträffarna ordnas år 2023 i samarbete med SFV:s studiecentral.

Evy Björkman-rummet, SFV-huset G18 och vid din dator
Georgsgatan 18