Medlemsförmån: Festsalen G18

SFV erbjuder Förbundsarenans medlemmar möjlighet att använda festsalen G18, Georgsgatan 18 i Helsingfors. Dessutom erbjuds alla föreningar att använda SFV:s mötesutrymmen i Helsingfors, Vasa och Åbo, läs mer här.

Gratis användning för Förbundsarenans medlemmar

• Förbundsarenans medlemsförbund är huvudarrangör (eller en av huvudarrangörerna) för evenemanget och producerar innehåll till evenemanget som ordnas.
  • Festsalen får kostnadsfritt användas måndagar, tisdagar och onsdagar kl. 9-17. Möblering av festsalen enligt era önskemål, sköts också avgiftsfritt.
  • Dessutom står festsalen till förfogande söndagar efter kl. 14 och måndag-onsdag kväll, men då måste en vaktmästare finnas på plats och Förbundsarenans medlem står för kostnaden för vaktmästare (närmare detaljer vid bokning, riktlinje för vardagskvällar 30 euro per timme).

Festsalen G18

• Festsalen G18 rymmer 200 personer sittande i stolsrader eller 160 personer sittande vid bord. Även mindre evenemang kan med fördel ordnas i den vackra festsalen och beroende på deltagarantal kan vaktmästare Tom Sundberg hjälpa till med förslag gällande möblering.
  • Teknisk utrustning: i salen finns videokanon, ljudåtergivning inklusive sex trådlösa mikrofoner, wifi. Kontakta Tom Sundberg som visar tekniken.
  • Tillgänglighet: i festsalen finns en hörselslinga. I huset finns hiss och med rullstol kommer man in via gården.

Bokningar

• Boka festsalen via denna länk.
  • Först är bokningen preliminär. Bekräfta eller avboka senast en månad innan evenemanget.
  • Kontakta Tom Sundberg minst en vecka före evenemanget för att informera honom om evenemangets tidtabell, deltagarantal, teknikbehov samt möbleringsönskemål och för att komma överens om andra praktiska detaljer.
  • Om evenemanget i festsalen ordnas på söndag eller efter kl. 17 bör en vaktmästare finnas på plats. Möbleringen för söndagsevenemang måste också arrangeras skilt. Kontakta Tom Sundberg för detaljerna. Kontakta även Tom om ni önskar tekniskt stöd under hela evenemanget eller teknik som inte finns färdigt i festsalen.

Kontaktinfo gällande festsalen:

Mera information finns på SFV:s webbplats

Tom Sundberg, tom.sundberg@sfv.fi, 050-3666436