Verksamhetsledarträff: arena för samverkan

05.04.2023 kl. 08.30 – 10.00

Det brukar sägas att om du vill gå snabbt, gå ensam, och om du vill gå långt, gå tillsammans. Hur kan vi som finlandssvenska förbund gå långt tillsammans? Förbundsarenan är en arena för samverkan. Vad betyder det, vad gör Förbundsarenan och på vilka sätt kan just ditt förbund använda sig av denna unika arenan för samverkan?

Den här träffen riktar sig till dig som kanske är rätt ny som verksamhetsledare, till dig som upplever att du inte riktigt har koll på vad Förbundsarenan är och till dig som vill diskutera vidare kring förbundens egna arena för samverkan.

Med på träffen är Förbundsarenans ordförande Viveca Hagmark och verksamhetsledare Mari Pennanen. Vi kommer också att få en kommentar av tidigare ordförande Micaela Romantschuk.

Träffen ordnas fysiskt på G18, men du kan också lyssna på distans på distans (alla anmälda får en länk till Zoom per epost). Nätverket för verksamhetsledare riktar sig till verksamhetsledare (och motsvarande titlar) inom finlandssvenska förbund och centralorganisationer.

Anmäl dig senast den 29 mars via denna länk.

Välkommen med och nätverka!

Nätverksträffarna ordnas år 2023 i samarbete med SFV:s studiecentral.

Rum 101, SFV-huset G18 eller på distans
Georgsgatan 18