Tidskriftskurs: bildtänk

15.06.2023 kl. 13.00 – 16.00

Vill du som tidskriftsredaktör få stöd kring foton och bildtänk? Kom med på kurs och få verktyg för hur du bygger upp bra visuella helheter med hjälp av rätt val av bilder.

Tillsammans med fotograf Frida Lönnroos jobbar vi under kursen med bildval, men du får också konkretatips kring hur du som redaktör kan bli bättre på att fotografera och redigera bilder för bästa resultat.

Frida Lönnroos är en frilansfotograf vars kunder består av föreningar, företag och privatpersoner. Hon drivs av allting som rör människor och har en förkärlek för längre bildreportage. Frida har tidigare arbetat som nyhetsreporter och filmar även dokumentärer och korta serier. Hon har hållit föredrag för Yle, Luckan och folkhögskolor. I hennes kurser är dialog och diskussion lika viktigt som de konkreta fototips Frida gärna delar med sig av.

Kursen är interaktiv och bygger på deltagarnas behov och önskemål. Passa på och dela med dig av vilka typer av behov och utmaningar du tampas med när det kommer till foton och bildtänk. Frida strävar efter att anpassa kursen enligt målgruppens behov.

Praktisk info

Kursen ordnas på distans via Zoom och vi skickar ut en länk till alla anmälda per e-post.

För att det ska finnas utrymme för diskussion och handledning är maxantalet deltagare 12 personer. Är du intresserad av att delta men kursen är redan full, se ändå till att anmäla dig till kölistan. Får vi in tillräckligt många anmälningar ordnar vi ett till kurstillfälle under hösten.

Anmäl dig här senast den 8 juni.

Kursen ordnas år i samarbete med SFV:s studiecentral.