Förbundens sakkunniga: att engagera unga

24.10.2023 kl. 14.00 – 15.30

”Att engagera andra handlar om att engagera sig själv. Om inte du bryr dig, varför skulle någon annan bry sig? Engagemang och attityd smittar av sig något alldeles oerhört. Detta kan leda till stor framgång men likaså till fördärv. Dålig attityd och brist på engagemang smittar nämligen lika väl som sina motsatser. Det fina är att man själv väljer. I varje situation, i varje stund. Att få någon att upptäcka denna skatt inom sig själv är oerhört belönande och det är inte bara deras nyckel när de finner den, det är också din och alla andras.”

Så säger Ted Svensson, som är projektkoordinator på Norr om Stan, om att engagera unga. Ted jobbar med GLU, gruppledarutbildning för unga, som är ett samarbetsprojekt mellan flera förbund, föreningar och kommuner. Ted deltog i våras i kursen Train the trainer inom Förbundsarenans Erasmus+-projekt. På nätverksträffen inleder han kring vad konkret som fungerar när man vill jobba så att unga engageras.

Anmäl dig senast den 17 oktober via denna länk.

Välkommen med!

Nätverksträffarna för förbundens sakkunniga ordnas år 2023 i samarbete med SFV:s studiecentral. Nätverket för förbundens sakkunniga riktar sig till personer som huvudsakligen arbetar som sakkunnig och titlarna kan variera från naturskollärare till punktskriftsansvarig eller från rådgivare till riksinstruktör. Gemensamt är en arbetsbild som bygger på sakkunskap.

Rum 101, SFV-huset G18
Georgsgatan 18