Förbundsordförandeträff: ordföranderollen

25.03.2024 kl. 17.30 – 20.00

Vad betyder det att vara ordförande för ett finlandssvenskt förbund eller en centralorganisation? Vad krävs av en ordförande och när bör man sätta gränser i sitt uppdrag? Vad krävs av alla styrelsemedlemmar och hur gör vi detta tydligt för alla som har valts till ett förtroendeuppdrag? Hur sköter man rollen som arbetsgivare på ett ansvarsfullt sätt? Tillsammans diskuterar vi förbundsordförandes roll och ansvar, men också hur vi kan engagera oss i vårt uppdrag på ett hållbart sätt och skapar en välmående gemenskap inom den egna styrelsen.

Vi tacklar temat genom en dialogpaus-diskussion, som leds av Andrea Hynynen. Vi träffas på G18 och ger oss själva och varandra tid för att tillsammans fundera på och diskutera dessa frågor.

Målgruppen för träffen är ordföranden för Förbundsarenans medlemsorganisationer. Begränsat antal platser för att alla ska hinna bidra till diskussionen.

Anmäl dig senast den 18 mars genom denna länk.

Förbundsarenans nätverksträffar ordnas år 2024 i samarbete med SFV:s studiecentral.

För oss är hållbarhet viktigt. När du anmäler dig till en utbildning eller ett evenemang räknar vi med att du deltar. Om du får förhinder – meddela då oss i god tid. På så sätt tar vi ett socialt och ekonomiskt ansvar, och arbetar för ekologisk hållbarhet tillsammans.

SFV-huset G18, rum 101
Georgsgatan 18