Tidskrifters synlighet på sociala medier

04.11.2020 kl. 13.00 – 16.00

Jobbar du som tidskriftsredaktör eller med medlemstidningar? Vill du ha stöd i att öka synlighet och engagera din målgrupp via sociala medier?

Förbundsarenan ordnar en intensiv tretimmars kurs tillsammans med kommunikationsexperten Laura Johansson. Kursen ger smakprov på hur man kan förmedla sitt budskap och engagera sin målgrupp via digitala kanaler som Facebook och Instagram. Under eftermiddagen diskuterar vi hur tidskrifter kan dra nytta av sociala medier och hur man som mindre organisation med liten budget kan skapa synlighet via digitala kanaler. Laura ger konkreta tips och verktyg för hur man fungera professionellt och samtidigt engagerar sin målgrupp digitalt.

Laura har lång erfarenhet inom kommunikation och sociala medier, hon både konsulterar och utbildar inom området och har ett stort intresse för att stöda och handleda mindre organisationer med att utvecklas digitalt.

Kom med på kurs den 4 november kl. 13-16. Utbildningen ordnas i SFV-huset, Helsingfors men det finns även möjlighet att delta på distans. Till dem som deltar på distans skickas en separat zoom-länk.

Pris: 50 euro

Sista anmälningsdag: 26.10.2020

Anmäl dig här!

Kursen ordnas av Förbundsarenan inom Tidskrift.fi-verksamheten. Träffen ordnas också som en kurs i samarbete med SFV:s studiecentral.

Evy Björkmanrummet 3 vån, SFV-huset G18/ vid din dator