Nätverksträff för förbundens förtroendevalda

27.04.2021 kl. 18.00 – 20.15

Du som är ordförande eller styrelsemedlem inom ett finlandssvenskt förbund - kom med på nätverksträff och diskutera välmående bland förtroendevalda. Civilsamhället och ideella organisationers verksamhet bygger på engagemang, men ibland kan det vara utmanande att hitta resurser och energi att engagera sig som förtroendevald i ett förbund.

Under träffen delar mentaltränare Pernilla Nylund med sig av råd för ett bättre självledarskap och välmående i vardagen. Vi funderar över styrelsemedlemmarnas roll och hur man engagerar sig och bidrar till verksamheten samtidigt som man lyckas sätta gränser och portionera arbetet. Det finns också utrymme för diskussioner i mindre grupper.

Förbundsarenans verksamhetsledare Mari Pennanen informerar även om aktualiteter inom förbundsvärlden och berättar mer om Förbundsarenans verksamhet. Anna-Karin Öhman, sektoransvarig för Fri bildning och rektor för studiecentralen på Svenska folkskolans vänner, informerar om aktuellt och det stöd SFV erbjuder förbunden.

Träffen ordnas virtuellt via Zoom och alla anmälda får en länk per epost före träffen.

Anmäl dig här senast den 21 april.

Välkommen med och byt erfarenheter med andra styrelsemedlemmar inom Förbundsarenans medlemsorganisationer. Nätverksträffen fungerar samtidigt som en inledning till Styrelsedagarna, som ordnas i höst den 1-2 oktober. Notera också det datumet redan nu, närmare information på kommande inom kort!

vid din dator