Nätverksträff: ordning och reda

05.05.2021 kl. 13.00 – 15.15

Har ni smidiga och effektiva rutiner och system för ekonomihanteringen i förbundet? En nätverksträff kring temat för personer som jobbar med ekonomi inom förbunden och som kanske funderar på om de system och rutiner man nu har är de bästa för organisationen.

Många förbund funderar på sina rutiner kring ekonomiadministrationen. Drömmen är ett system som fungerar smidigt, stöder verksamheten och fungerar för just den egna organisationen och ibland känns vardagsarbetet långt därifrån. Vilka steg bör på man ta om man vill ändra? På träffen inleder Henrika Nordin, verksamhetsledare på Bildningsalliansen, genom att berätta om hur de ordnat om sin ekonomiadministration och varför. Sedan tar Monika Ahlskog, vd på bokföringsbyrån Nooga, upp vad man inom organisationen bör tänka på och ger också exempel på hur ekonomiadministrationen kan underlättas med moderna tjänster, och vad Nooga kan erbjuda. Utgående från presentationerna diskuterar vi vidare och delar erfarenheter.

Målgruppen är verksamhetsledare och ekonomer inom förbund och centralorganisationer. Träffen ordnas via Zoom och alla anmälda får en länk per e-post före träffen.

Anmäl dig här senast den 30 april.

Välkommen med för att fundera på olika sätt att sköta förbundets dagliga ekonomiärenden!

Förbundsarenans nätverksträffar för anställda inom förbunden ordnas som kurser i samarbete med SFV:s studiecentral.

vid din dator