Förbundens allt-i-allon: kommunikation via telefon

26.05.2021 kl. 13.00 – 15.15

Under det senaste året har spontana sammankomster varit få och en stor del av vår dagliga kommunikation sker via mejl. Hur kan man upprätthålla och utveckla en aktiv relation till sina medlemmar då all verksamhet sker på distans? Ibland kan det mest effektiva sättet vara att lyfta på telefonluren.

Brita Jern på Svenska Lutherska Evangeliföreningen i Finland (SLEF) delar med sig erfarenheter och resultat av projektet Operation Medlemskontakt, och hur de under år 2020 ringde runt till sina medlemmar. Eva Björkestam på Helsingfors Svenska Scouter berättar om hur hon genom telefonsamtal upprätthåller och skapar nya relationer till medlemmar.

Vi diskuterar också i mindre grupper vikten av att använda telefon i kommunikationen och hur och när ett samtal kan vara effektivare än ett mejl.

Nätverksträffen ordnas virtuellt via Zoom och alla anmälda får en länk per epost inför träffen.

Anmäl dig här senast den 21 maj.

Välkommen med och byt erfarenheter med andra som jobbar med administration, koordinering och kommunikation inom förbundsvärlden!

Nätverketsträffarna för förbundens allt-i-allon ordnas som en kurs i samarbete med SFV:s studiecentral.

Vid din dator