Nätverksträff för tidskriftsredaktörer: samarbete

21 September 2021 kl. 12.00–15.00

De finlandssvenska tidskrifterna står för ett varierande och brett innehåll. Trots olikheterna finns det också en hel del gemensamma nämnare och goda förutsättningar för samarbete. Välkommen med på nätverksträff för att både höra om konkreta samarbeten och fundera vidare kring möjligheter till samarbete tidskrifterna emellan.

Vi inleder träffen med att tillsammans fundera på olika samarbetsmöjligheter. Mari Pennanen och Julia Hemgård på Förbundsarenan presenterar idéer för utbyte av artiklar och tidningar och Tuuli Solhagen på Natur och Miljö lyfter fram möjligheten till annonssamarbeten. Under andra delen av nätverksträffen berättar Camilla Blomstedt och Tessa Bamberg på Förbundet Finlands Svenska Synskadade om punktskriftssamarbetet med tidskriften Horisont och ger tips på hur man jobbar tillgängligt med sin tidskrift. Träffen är workshopbetonad och utgår från gemensamma diskussioner i mindre grupper kring samarbetsmöjligheter.

Anmäl dig här senast den 14 september.

Träffen ordas som en hybridträff, där det är möjligt att delta på plats i Helsingfors, G18 eller på distans via Zoom.

Välkommen med!

Evy Björkmanrummet, SFV-huset G18/ vid din dator