Frans Cederlöf återvald till vice ordförande

16.01.2019 kl. 11:40
NYHET. Frans Cederlöf, servicekoordinator på Finlands Svenska skolungdomsförbund, valdes under styrelsens konstituerande möte till vice ordförande för Svenska studieförbundet.

På bilden: (från vänster) Matthias Jakobsson (suppleant), Bernt Nordman, ordförande Jonna Sahala, Harriet Sundholm, Kari Huhtala och vice ordförande Frans Cederlöf.

Frans Cederlöf har under år 2018 varit vice ordförande och återvaldes till samma post för år 2019.

Styrelsen tillsatte även ett arbetsutskott bestående av ordförande Jonna Sahala, vice ordförande Frans Cederlöf, styrelsemedlem Jeanette Harf och verksamhetsledare Mari Pennanen.

Vidare tillsatte styrelsen även tre arbetsgrupper utgående från den nya strategin 2019–2021. En arbetsgrupp kommer att fokusera på kompetenshöjning, en annan på påverkansarbete och en tredje på kommunikation.

Intresse om att delta i någon av grupperna meddelas till verksamhetsledare Mari Pennanen (mari.pennanen@studieforbundet.fi , 040 7030279).

85326_t.jpg

Publicitet utöver det vanliga under hösten

BLOGG. I juli började Cecilia Huhtala officiellt som förbundsordförande för Finlands Svenska Skolungdomsförbund. Förbundslivet tog henne med storm och hösten blev i stort sett väldigt lyckad.
01.03.2023 kl. 07:50
66108_t.jpg

Erfarenheter av att sitta i Studieförbundets styrelse

I SOFFAN. Nomineringen av kandidater till Studieförbundets styrelse pågår. Men vad innebär det att vara med i Studieförbundets styrelse? Frans Cerderlöf (Skolungdomsförbundet) och Jeanette Harf (FSI) delar med sig av sina erfarenheter av styrelsearbetet.
01.11.2018 kl. 15:24