Finansieringsfunderingar

I bloggen Finansieringsfunderingar reflekterar, analyserar och informerar Förbundsarenans projektledare Robert Nilsson kring finansiering inom civilsamhället, och i synnerhet bland de finlandssvenska förbunden. Robert Nilsson leder projektet Finansieringskällor för förbunden.

Följ med bloggen och håll dig uppdaterad kring projekt, evenemang, nyheter och forskning som berör finansieringskällor, pengainsamling och ekonomi inom förbundsvärlden.

Blogginlägg

Hur har vi lyckats som samarbetsförbund?

PÅ BORDET. SAMS firar sitt tioårsjubileum denna höst. Tf. verksamhetsledare Ilona Salonen skriver i kolumnen om hur organisationen som en del av jubileumsåret undersöker hur de lyckats som samarbetsorganisation.

Tillsammans för ett livskraftigt civilsamhälle – SFV och Förbundsarenan förtydligar samarbetet

NYHET. SFV och Förbundsarenan har preciserat formerna för sitt samarbete genom ett nytt avtal. Med en tydligare rollfördelning fortsätter vi arbeta tillsammans för ett starkt och livskraftigt civilsamhälle på svenska i Finland.

Nätverk viktigast av allt

PÅ BORDET. Vi som jobbar i föreningar och förbund är ofta bra på att berätta för medlemmar hur viktiga nätverk är. Genom att bli medlem i föreningen får man ett kontaktnät som är guld värt. Men förstår vi även att det är lika viktigt att vi själva har ett omfattande nätverk? Siru Lönnqvist på VVS Föreningen i Finland lyfter fram nätverkens betydelse.