Finansieringsfunderingar

I bloggen Finansieringsfunderingar reflekterar, analyserar och informerar Förbundsarenans projektledare Robert Nilsson kring finansiering inom civilsamhället, och i synnerhet bland de finlandssvenska förbunden. Robert Nilsson leder projektet Finansieringskällor för förbunden.

Följ med bloggen och håll dig uppdaterad kring projekt, evenemang, nyheter och forskning som berör finansieringskällor, pengainsamling och ekonomi inom förbundsvärlden.

Blogginlägg

Tips för hur du kan arbeta så någon annan kan ta över

ARTIKEL. En avgörande faktor för hur bra du sköter ditt arbete är den tysta kunskap du bär på och de rutiner du bygger upp för ditt arbete. Med erfarenhet och bra metoder gör du saker raskt och smidigt. Men vad händer då du slutar? Här är några tips för hur du kan lägga upp arbetet så att någon annan kan ta över då det är dags.

Smidiga arbetsprocesser och hjärnsmarta tips

ARTIKEL. Hur skapar vi smidiga arbetsprocesser och jobbar mer ändamålsenligt? Det var ett genomgående tema för årets Kanslidagar som ordnades virtuellt under två dagar i februari. Nu har vi samlat ihop fem nyttiga tips från dagarna för att stöda förbundens anställda att jobba mer hjärnsmart.

Webbkurser: Civilsamhället och hållbarhet

NYHET. Filip Wijkström, docent i företagsekonomi och miljöexperten Maria Wetterstrand diskuterade civilsamhällets betydelse för en hållbar framtid under Organisationskonferensen 2020. Nu kan du ta del av deras föreläsningar i efterhand.