Tidskriftsträff

23.04.2018 kl. 12.00 – 16.00

Välkommen med på tidsskriftsträff med temat språk och speed-dejting. Under träffen funderar vi på de senaste trenderna ifråga om vårt språk, hur tidskrifter kan förbättra sitt språk och hur viktigt det är och om de nya medierna ställer nya krav på språkbehandlingen. Vi ordnar även speed-dating, där syftet är att skapa nya kontakter, få nya insikter och erfarenheter av varandra.

Lunch, kaffe och program avgiftsfria för deltagarna.

11.30 Lunch och mingel

12.15 Språket i våra tidskrifter

Om trenderna inom dagens språkutveckling och -vård. Anna Maria Gustafsson, ledande språkvårdare vid Institutet för de inhemska språken

13.00 Kommentarer

13.20 Diskussion

13.45 Speed-dejting

Effektivt nätverkande genom speed-dejting. Med fokus på konkret samarbete möter du andra tidskriftsredaktörer för en kort och intensiv diskussion. Förbered dig genom att tänka ut några konkreta saker du kan erbjuda andra och några saker du vill ha hjälp med eller tips om.

14.15 Kaffe

Speed-dejtingen fortsätter

15.30 Diskussion och förslag till tema för följande träff

16.00 Avslutning

Arrangörer: Tidskriftsprojektet och Svenska studieförbundet. Anmälningar senast 16.4 till Mari Pennanen, mari.pennanen@studieforbundet.fi eller 040-7030279 eller Thomas Rosenberg, koordinator@tidskrift.fi, eller 050 528 7171 (uppge även eventuella matalleriger).

SFV-huset G18
Georgsgatan 18