Tidskriftsträff med kollegial sparrning

05.11.2019 kl. 11.30 – 15.30

Välkommen på höstens tidskriftsträff tisdagen den 5 november kl. 11.30-15.30 i SFV-huset G18. Tdiskriftsprojektet i samarbete med Svenska studieförbundet bjuder de finlandssvenska tidskrifternas redaktörer till en diskussion. Temat är kollegial sparrning. Vi kommer att läsa varandras tidskrifter och både ge och få respons på tidskrifterna.

Många tidskriftsredaktörer upplever sig ensamma i sitt arbete och mängden respons på den egna tidskriften är inte alltid så stor. Nu vill vi ge er möjlighet både att bekanta er närmare med kollegers tidskrifter, och samtidigt få konkret respons av professionella tidskriftskolleger på den egna tidskriften.

Vi inleder med lunch och delar sedan in oss i mindre grupper för konkret arbete, där var och en får respons på sin tidskrift. Anmäl dig senast den 18.10 via länken nedan om du vill vara med. Kort därefter får du information om till vilka du ska skicka ett exempel av din tidskrift (samma nummer till 3-4 personer i din grupp). Du får på motsvarande sätt några tidskrifter som du ska bekanta dig med och förbereda kommentarer kring. Alla deltagare ger på träffen respons på några andra tidskrifter och får i gengäld respons från några andra tidskriftsredaktörer.

Noggrannare instruktioner kommer till alla anmälda, men det här vill du alltså inte missa: respons och utvecklingsförslag från kompetenta kolleger från andra organisationer!

Anmäl dig via denna länk senast den 18.10: https://www.lyyti.in/tidskriftstraff051119

11.30 Lunch och nätverkande

12.15 Inledning och metodpresentation

13.00 Arbete i grupp: kollegial sparrning med respons på tidskrifter ni bekantat er med på förhand

14.30 Gemensam diskussion

15.30 Avslutning

Lunch, kaffe och program avgiftsfria för deltagarna. Arrangörer: Tidskriftsprojektet och Svenska studieförbundet.

Mera information av Thomas Rosenberg, koordinator@tidskrift.fi, eller 050 528 7171 eller Mari Pennanen, mari.pennanen@studieforbundet.fi eller 040-7030279.

SFV-huset G18
Georgsgatan 18