En arena för
samverkan

för 68 finlandssvenska förbund
och centralorganisationer

Nyfiken på vad som är på gång inom förbundsvärlden? Vi håller dig uppdaterad.

Våra mötesplatser

Vi erbjuder våra medlemsorgansiationer mötesplatser för erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling.

Blogg

Förbundsarenans blogg ger en inblick i våra medlemsorganisationers verksamhet och det finlandssvenska civilsamhället som helhet.

89286_t.jpg

Studio Dim utformar kampanjen Framtidsgåvan

ARTIKEL. Studio Dim är en design- och kommunikationsbyrå med en vision om att tillgängliggöra gott digitalt stöd för ideella initiativ. Tillsammans med Förbundsarenan har de utvecklat kampanjen Framtidsgåvan. Tillgänglighet och trovärdighet är avgörande när det gäller att sprida kunskap, menar Henrietta Andersson som tillsammans med Ida Dimic driver Studio Dim.
07.03.2024 kl. 09:39
88333_t.jpg

”De finlandssvenska förbunden konkurrerar inte, utan kompletterar varandra”

ARTIKEL. Det har hänt mycket under Viveca Hagmarks tre år som Förbundsarenans ordförande. En pandemi, ett digitalt jättekliv och ekonomiska utmaningar. Men fram för allt har Förbundsarenan utvecklats och ytterligare hittat sin form under Vivecas ordförandeskap.
04.12.2023 kl. 14:58
82814_t.jpg

Vill du vara med och diskutera ”Utanför protokollet”?

NYHET. Förbundsarenan startar en LinkedIn-grupp för oss som tror på och vill att medborgarorganisationer är en central del i ett demokratiskt och hållbart samhälle. Gruppen ”Utanför protokollet” är ett forum för förtroendevalda och anställda inom Förbundsarenans medlemsorganisationer. Välkomna med!
08.08.2022 kl. 14:16

Våra tyngdpunkter

Kompetensutveckling

Påverkansarbete

Delaktighet

Kommunikation

vår verksamhet

Förbundsposten bjuder på senaste nytt i förbundsvärlden.

Prenumerera på vårt nyhetsbreV