Tre nya medlemmar i Förbundsarenan

18.04.2023 kl. 15:29
NYHET. Förbundsarenans vårmöte har antagit tre nya medlemmar. Förbundsarenan har nu 67 medlemsorganisationer och är en aktiv arena för samverkan.

Foto: Joanna Lindén-Montes

Centralförbundet för Finlands Svenska Teaterorganisationer och Finlands Svenska Litteraturföreningar är nya egentliga medlemmar och Språkambassadörerna är ny samverkande medlem i Förbundsarenan.

- Det är roligt att Förbundsarenan växer. Våra medlemmar ser nyttan av den gemensamma arenan för samverkan. Förbundsarenans verksamhet har utvecklats och just nu genomför vi en medlemsenkät, för att få veta mer om läget för våra medlemmar just nu, sade Förbundsarenans verksamhetsledare Mari Pennanen på vårmötet.

Vårmötet godkände Årsberättelsen och bokslutet för år 2022. På vårmötet delades vandringspriset Årets förbund ut till FDUV.