Organisationskonferensen

En mötesplats för förbundens anställd ledningen att komma samman, nätverka och få verktyg i sitt uppdrag.

Organisationskonferensen ordnas varannat år av Förbundsarenan. Till konferensen bjuds den anställda ledningen från finlandssvenska förbund för att utbyta kunskap och erfarenhet kring aktuella teman.

Organisationskonferensen 2022

Konferenscentret Rantapuisto, Helsingfors
4–5 oktober

Det har varit två arbetsdryga och utmanande år. Nu bjuder vi in förbundens anställda ledning att mötas och dyka ner i frågor kring välmående organisationer och ett välmående ledarskap.

Under konferensen ligger fokus på välbefinnande i arbetet och att umgås och träffa andra ledare inom civilsamhället utanför de vanliga arbetsrutinerna. Därför har vi valt att ordna konferensen på det natursköna konferenscentret Rantapuisto där du som deltagare har möjlighet att övernatta på hotellet och njuta av ett dygn nära naturen och havet.

Till Organisationskonferensen bjuds den anställda ledningen från Förbundsarenans medlemsorganisationer (verksamhetsledare/motsvarande titel och en till) och Förbundsarenans styrelse in.

Anmäl dig här senast den 26 augusti.

Deltagaravgiften är 70 euro. I deltagaravgiften ingår programmet, övernattning i dubbelrum och trakteringen under konferensen. Deltagarna står för resekostnaderna. Deltagare som inhiberar senare än 3 september faktureras en no show-avgift på 70 euro.

Om flera från din organisation eller anställda i andra organisationer än Förbundsarenans medlemsorganisationer vill delta är det möjligt i mån av utrymme. Vi meddelar dem som anmält sig om de ryms med efter att anmälningstiden tagit slut. Priset per deltagare utöver de två inbjudna är 250 euro per person.

Organisationskonferensen ordnas med bidrag av Svenska kulturfonden, Svenska folkskolans vänner och Stiftelsen Tre Smeder

Välkomna!

Praktiska frågor kring Organisationskonferensen kan riktas till koordinator Julia Hemgård:

Läs mer om Orgnisationskonferensen 2020.